Coopération en Mathématiques France / Vietnam

CNRSParis Citelogo-UP13-2

Le programme Formath Vietnam a été fondé en 1996 à l'initiative des mathématiciens Français et Vietnamiens Frédéric Pham (Nice), Nguyen Thanh Van et Jean Pierre Ramis (Toulouse), Bernard Malgrange (Grenoble), Ha Huy Khoai et Dinh Dung (Hanoi). Il a donné lieu a plusieurs PICS du CNRS, successivement coordonnés à Nice, Toulouse et Paris 13. Il se concrétise actuellement sous la forme d'un Laboratoire International associé : LIA Formath Vietmam (LIAFV).
En s'appuyant sur les collaborations scientifiques de qualité qui existent :
  • Développer la coopération entre les écoles mathématiques françaises et vietnamiennes; attirer des jeunes vers les mathématiques, par des actions en amont et en aval de la thèse (écoles de Masters, soutien pour des séjours doctoraux et post-doctoraux, échanges de chercheurs), congrès, etc.... Développer les mathématiques appliquées dans cette coopération.

•  Apporter un soutien aux masters vietnamos-français et aux écoles thématiques niveau master et doctorats en mathématiques au Vietnam.

Côté français comme côté vietnamien, notre réseau est organisé comme un laboratoire sans mur, non limité à un seul site géographique, et transverse aux institutions
Le LIA a été créé le 01 janvier 2011, renouvelé en janvier 2015.

Open Positions 2018

The Institute of Mathematics of the CNRS (INSMI) should be able as last year to offer a limited number of research positions in 2018, available to foreign visitors from the “UMI’s”, “LIA’s” or “GDRI's”. These positions are for three months (shorter visits cannot be funded under this scheme).
Invitations can be extended at any seniority level (assistant, associate or full professors).
The offer is open to all non-French academics, member or not of your UMI, LIA or GDRI: however, a clear connection with the scientific activity of the UMI/LIA/GDRI should appear in the file. We do not yet know the precise number of positions we shall be able to offer.
Application files should contain:
 - A Vitae (with list of publications).
 - A specific scientific project for the visit.
 - Tentative dates of stay.
 - The candidates should also contact the laboratory they want to visit in France and include an approval from its director.
- The candidates should also contact their UMI/LIA/GDRI and include an approval from its director or coordinator.
I recall that it is mandatory that:
 -The visitors are less than 65 years of age.
 -The visit starts and ends during the civil year 2018.
Please send the complete proposals by December 1st, 2017 to Jean-Stephane DHERSIN (Jean-stephane.dhersin at cnrs.fr) and Lionel SCHWARTZ (schwartz at univ-paris13.fr)